Fullmetal Alchemist: Brotherhood

RPG PBF osadzone w świecie znanym z mangi i anime FMA.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2018-09-08 09:50:42

Czerwony
Administrator
Dołączył: 2018-09-08
Liczba postów: 3
WindowsChrome 64.0.3282.140

Regulamin narracji


[align=center]Zasady ogólne[/align]
[align=justify]Istnieje kilka zasad narracji jakich należy się trzymać. Ich złamanie może poskutkować anulowaniem wątku. Wynika to z faktu, że wszystkie wątki prowadzone są w wspólnych realiach i należy zachować ich odpowiednią jakość.

Estetyka treści: Narrator powinien zachować odpowiednią estetykę umieszczanych na forum treści. Unikać pisania od niechcenia, treści zaburzających immersję, języka nie pasującego do przedstawianych realiów. Wszelkie informacje nie będące czysto fabularnymi, jak np informacja techniczna jaką powinni gracze brać pod uwagę może zostać dodana na koniec tekstu odpowiednio oznaczając tą treść.

Jakość wątku: oznacza to brak robienia sobie żartów z gracza czy postaci występujących w grze. Wszystkie wydarzenia należy traktować jako fabularne, z szacunkiem do gracza dla którego prowadzony jest wątek jak i dla innych uczestników zabawy. To także poszanowanie realiów. Dlatego gracz tutaj nie spotka księżniczki do ratowania (no chyba, że w Xing) czy gadającego kota. Oczywiście w życiu zdarzają się też zabawne sytuacje, tak też mogą wydarzyć się w trakcie gry. Jednak unikamy slapsticku, parodii czy też groteski.

Wpływ na realia: Narratorom nie wolno prowadzić wątków, których fabuła może wpłynąć na realia np poprzez zmianę głowy państwa, wywołanie ogólnokrajowej rebelii, zmiany granic, obalenie rządu, zniszczenia miasta etc. Wszelkie wątki, którym Narrator chce nadać tego typu treści należy zgłosić by te zostały omówione przez Administratora i ludzi nadzorujących fabułę. Jeśli wątek zabrzmi logicznie i nie będzie kolidował z innymi wątkami oceniona zostanie jego skala (czy jest to materiał rzeczywiście na wątek indywidualny czy raczej event globalny) i ewentualnie zaakceptowany. Wówczas narrator będzie mógł go przeprowadzić regularnie zgłaszając jak wpływa on na otoczenie. Taki proces jest wymagany by zachować spójność dla wszystkich graczy.
Oczywiście nie wszystko jest pod kontrolą Narratora. Gracz może go zaskoczyć w ciężkiej do opanowania sytuacji i podjąć się działania, jakie może wpłynąć na realia innych graczy. Należy jednak pamiętać, że im większy wpływ, tym większe mogą być konsekwencje.

Wykorzystywanie NPC: po pierwsze Narratorowi nie wolno tworzyć NPC głowy państwa, generała danego regionu, postaci pełniących regularne funkcje etc, szczególnie gdy tego typu NPC zostaną już opisani na forum. Wynika to z konieczności zachowania spójności wątków (co oznacza, że daną rolę musi pełnić ta sama postać dla każdego z graczy). Wykorzystywanie przygotowanych NPC wymaga natomiast zgody osoby nadzorującej fabułę i konieczne jest zachowanie zgodności z jej charakterem. Proszę nie traktować jako ujmy czy wrogości lub braku szacunku dla zajęcia Narratora jeśli fragment wątku z wykorzystaniem istniejącego NPC zostanie anulowany z powodu braku zgodności z charakterem postaci. To naturalna decyzja mająca na celu wspólne dobro.

Wykorzystywanie postaci kanonicznych: akcja forum dzieje się na tle wydarzeń znanych z mangi. Wszelkie wątki dotyczące postaci kanonicznych są z góry traktowane jako eventy a to oznacza, że są pod ścisłą kontrolą Administratora i mają odgórnie przygotowany plan.
[/align]


[align=center]Rozstrzyganie niewiadomych[/align]
[align=justify]Narrator oprócz wymyślenia wątku i przedstawienia graczowi otaczającego go świata musi podejmować decyzje, czy czynności podjęte przez gracza powiodą się. Narrator ma do dyspozycji trzy metody jakie pozwolą mu podjąć decyzję. Zawsze powinien zacząć analizę od pierwszej a do kolejnych stosować się dopiero, gdy wcześniejsze zawiodą, będą niejednoznaczne etc.
Analiza postów: podstawowa metoda polega na przeanalizowaniu czynności podjętych przez gracza/graczy. Narrator ocenia, czy te czynności brzmią sensownie podpierając ewentualne potwierdzenie sukcesu tych działań. Na tym etapie ważne jest przeanalizowanie, czy postać gracza ma szansę wykonać daną czynność - posiadanie odpowiedniej cechy, umiejętności czy wiedzy. Gdyby zabrakło odpowiednich możliwości według karty postaci narrator może zadecydować, że postać nie była w stanie nawet pomyśleć o danej czynności lub odniosła w niej porażkę.

Analiza zdolności postaci: To ważny punkt szczególnie w przypadku konfliktu pomiędzy postaciami. Już w poprzednim etapie istnieje konieczność analizy karty postaci jednak jest to powierzchowna analiza. Na tym etapie Narrator sprawdza poziomy umiejętności oraz czy wspierane są przez adekwatne cechy postaci. W przypadku konfliktów między postaciami, gdy czynności obu stron konfliktu wydają się mieć szanse powodzenia postać o przewadze punktowej może odnieść sukces.

Testy umiejętności: testy umiejętności należy stosować tylko, gdy inne metody zawiodą i są niejednoznaczne. Ich celem jest jedynie ułatwienie Narratorowi podejmowania decyzji, gdy ta jest zbyt ciężka (np dobre pomysły dwóch walczących graczy o zbliżonych wartościach umiejętności).

Aby przetestować umiejętność należy ocenić najpierw poziom trudności podjętej czynności. Poziomy są trzy: Łatwy (wymagany wynik 3+); Wykonalny (wymagany wynik 5+) oraz Trudny (wymagany wynik 7+). Na poziom trudności ma wpływ sama czynność jak i warunki, w jakich jest wykonywana.
Kolejnym krokiem jest wybór kości zależny od poziomu umiejętności gracza. Podstawową kością jest K6 (gdy gracz ma poziom 0 w testowanej umiejętności). Na poziomie 1 umiejętności gracz otrzymuje kość K8. Na poziomie 3 jest to kość K10. Natomiast na poziomie 5 jest to kość K12. Poziom drugi umiejętności daje stałą premię do wyniku +1. Na poziomie czwartym premia ta zmienia się na +2. Należy tu też wziąć pod uwagę cechy postaci, które mogą wpłynąć na warunki testu.
Następnie Narrator wykonuje test wybraną kością. uzyskany wynik porównuje z poziomem trudności i dokonuje jego interpretacji.

W przypadku konfliktu między postaciami (np siłowanie się lub walka) odpowiedni test jest wykonywany dla obu postaci. Jeśli obie postacie odniosą sukces w swoim teście zwycięzcą jest ta postać, która uzyskała większą przewagę wyniku nad poziomem trudności. Uwaga! W zależności od sytuacji i podejmowanych czynności, metod działań, poziomy trudności testów spierających się postaci mogą być różne!

Testów nie stosuje się w przypadku alchemii z dwoma wyjątkami. Pierwszym jest stworzenie za pomocą alchemii konkretnej sytuacji, na jaką musi zareagować postać gracza. To np wykorzystanie alchemii do zniszczenia gruntu pod nogami postaci. Narrator może wówczas określić stopień trudności sytuacji w jakiej znalazła się postać by ocenić np jej umiejętność akrobatyki w reakcji na zdarzenie. Drugim wyjątkiem jest łączenie alchemii z umiejętnościami postaci. To np wykorzystywanie alchemii w ramach sztuki walki. Wówczas to testowana jest jednak sama umiejętność natomiast alchemia wpływa na efekt sukcesu.[/align]

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] CCBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
goracapanienka - klanbeta - polypteridae - polskiserwerekrpg - polskiserwerprlroleplay